søndag 31. august 2008

Älskade pelargoner - en koselig pelargonium-bok

I går kom endelig bøkene jeg bestilte hos capris.no og denne boken var vel den jeg hadde absolutt minst forventninger til da jeg gjorde bestillingen. Forventningene steg noen hakk da Elisabeth i en kommentar på innlegget skrev at det var en ”utrolig koselig bok”.

Og at det er en utrolig koselig bok det er jeg helt enig i. Den er ikke noe oppslagsverk med opplysninger om pelargoniumene som hun skriver om i boken. Boken handler om et år i Veronica Wägners "pelargoniumliv", bl.a. om en pelargoniumutstilling hun skal ha og alt det medfører.  Hun forteller også om bakgrunnen for en del av pelargoniumene hun enten har kjøpt eller fått i løpet av samlerperioden sin. Det er koselig lesning og flere ganger humret jeg godt av enkelte av historiene. Det er lett å kjenne seg igjen i enkelte episoder, som forskjellige eksempler på hvordan samlermanien arter seg og lysten til å knipe en stikling på besøk i hager, parker etc. – men det gjør man jo bare ikke …

Boken har også mange flotte bilder. Hun skriver også litt om stell, overvintring og bruk av pelargonium i matlaging.

ForfatterVeronica Wägner
Forlag:Wahlström & Widstrand
Format:Heftet
Språk:Svensk
Utgitt:200703
Antall sider:190
Vekt:415 gram
ISBN10:9146216022
ISBN13:9789146216025

Svensk utgave kr 64

Jeg anbefaler boken på den varmeste, her får du mye hyggelig lesning for 64kr, det er jo faktisk ikke mer enn hva et hageblad koster eller mindre enn en pakke røyk for den saks skyld…

Her kan du titte innom hennes hjemmeside
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin