torsdag 17. juli 2008

Ny ”dille” er godt i gang

Jeg har vært ”hagegal” gjennom flere år og ”dillene” endres stadig. Jeg har vært igjennom flere – noen av dem er høyst levende ennå (og får nok sine egne blogger) – som for eksempel Geranium, Hosta og Fuchsia. Siste skudd på stammen er altså Pelargonium. Jeg har hatt en del forskjellige sorter de siste årene – noen har overlevd vinterlagring, andre ikke. Denne sesongen startet med 5 kultivarer som har fulgt meg gjennom flere år. Har egentlig aldri vært bitt av pellisbasillen, men i år slo den til for fullt. De 5 kultivarene ble utvidet med 5 regaler fra Plantasjen i februar – for å få litt blomstring i drivhuset – bestilling på nettet, innkjøp på Hagemessen og bytting på Hagegal. De siste 30 ble bestilt på Pelargoniumnettet og hentet på postkontoret i dag. Tusen takk til Karin og Kirsten fra Pelargoniumnettet for flotte og kraftige planter.

5 har i løpet av relativt kort tid blitt til 76 og jeg regner med at tallet er fortsatt stigende.
Siden de fleste av plantene er fra i år er de fortsatt små og ikke spesielt blomsterrike ennå, men jeg håper på å få tatt noen bilder etter hvert som kan legges ut i bloggen sammen med den informasjonen jeg har klart å finne.
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin