torsdag 28. august 2008

På besøk hos Edgar

For noen dager siden la Edgar ut melding om stiklinger til salgs på Pelargoniumnettet. Jeg klarte selvfølgelig ikke å motstå fristelsen. Etter en gjennomgang av listen kom jeg frem til at han hadde noen som sto på min ønskeliste, men du verden så mange han hadde som jeg ikke visste at jeg ønsket meg! Resultatet var at listen over sortene jeg kunne tenke meg ble ganske så lang (og jeg som trodde jeg var ferdig med innkjøp for i år….)

Siden vi ikke bor så veldig langt fra hverandre avtalte vi at jeg skulle komme ut til han for å hente stiklingene i går kveld. Det er alltid kjempehyggelig å møte og snakke med de man handler med og ikke minst få sjansen til å titte på pellisene. Og dem var det mange av både i bed, i store krukker og ikke minst i drivhuset. Han har mange sorter duftpelargonium og mange av dem er veldig store og dufter helt herlig.

Jeg hadde med meg kameraet, men glemte dessverre helt å ta bilder fordi jeg ble så opptatt av alle stiklingene.

Vi gjorde en arbeidsfordeling; jeg skrev lapper og pakket stiklingene inn i fuktig papir mens Edgar løp rundt og klippet. Jeg hadde et par koselige timer med en kjempehyggelig fyr med masse kunnskap om pelargonium.

Og til slutt endte jeg opp med å ta med meg disse stiklingene hjem

AndersoniiLara UniquePlatinum
Anna Backlunds lilla vitaLilian PottingerPrince of Orange
BrilliantineLord ButePungent Peppermint
ClorindaMint Scented RoseRadula Rosea
Coca ColaMont BlancSandalwood
CopthorneNoelSolferino
CreameryP. capitatumSnowflake
Creamy NutmegP. crispum JuniperSpringfield Black
Deerwood Lavender LadP. crispum variegatumSweet Mimosa
Emma Fra BengstboP. odoratissimumSybil Holmes
FrenshamP. tomentosumVectis Glitter
Frou FrouP. trifidumVerdale
Gay BabyPhyllisViolino
Giant OakPink CapricornVoo Doo
GraveolensPink Dolly WardonWhite Mesh
Grey Lady PlymouthWhite Unique

Og nå skal jeg snart ut i drivhuset for å få satt alle stiklinger i potter - må bare få i meg litt mat først.
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin