søndag 10. august 2008

Tilbake 'striskjorta og havrelefsa'

Ja så er ferien over for denne gang, i morgen er det tilbake på jobb. Årets ferie ble delt i 2 - først 14 herlige dager på Sicilia og i Roma - og nå de siste 14 dagene delvis hjemme og delvis på reise i Sør- og Vest-Norge. Det blir mye å ta fatt på i hagen - utrolig hvor mye det gror til i løpet av bare en drøy uke. Dessuten hadde regnet gjort en del "ugang", mange av plantene hadde lagt seg ned og var preget av styrtregnet som var da vi var vekke. Pelargoniumene ¨var faktisk de som hadde klart seg best.

Jeg var som tidligere nevnt innom 'Pelargonia.no' hvor jeg kjøpte med meg 19 nye sorter (trodde egentlig det var 20, men jeg hadde klart å ta med meg 2 av P. blandforianum alba!)

Her er en oversikt over de jeg lot meg friste til å kjøpe;
Amy Appleblossom Rosebud
CamisoleCapri
Chocolate Blotch Eureka
Honeywood Suzanne Hulda Conn
Meadoside FancyOdensjø Sound of Silence
Orsett P. blandforianum alba
P. gibbosumP. gibbosum Maroon
P. ionidiflorum Rococo
Sel Ludwigsburger FlairTierp
Triomphe De Nancy

Siden plantene ble kjøpt dag nr. 2 måtte de tilbringe ferien i en pappeske bak i bilen, men de ser ut til å ha klart seg veldig bra. Flere er faktisk på vei til å blomstre, så bilder følger kanskje ganske snart.
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin