lørdag 10. januar 2009

Vareopptelling av Pelargonium-stiklinger

I dag har jeg ryddet på planterommet for å få plass til alle staudespirene som har dukket opp av jorda. 

Foreløpig er nesten alle Pelargonium'ene i live, kun 6 av stiklingene jeg kjøpte i fjor sommer/høst har takket for seg.  Selvfølgelig leit, men jeg får heller sette dem på ønskelisten;

Andersonii
Mont Blanc
Odensjø Sound of Silence
P. crispum juniper
Platinum
Voo Doo

IMG_9517 Og stiklingene jeg satte i fjor høst er alle i live :-)  De fleste har faktisk vokst seg store og flotte (bildet er fra tidligere i høst).  Må jo si at jeg er litt imponert over disse plantene.  De har ikke akkurat fått all verdens godt stell, men mange av dem har blomstret jevnt og trutt i hele høst på planterommet. 

Og de mest imponerende må kanskje være regalene jeg kjøpte på Plantasjen i februar i fjor.  De har blomstret uavbrutt i snart ett år!

Etter dagens opptelling har jeg disse stiklingene

Artic Star

1

Attar of Roses

3

Bicolor

1

Bicolor Cambi Sentral Red

4

Black Pearl

3

Charity

8

Clara Schumann

4

Concolour Lace

1

Denise

1

Distinction

2

Fringed Jer-Rey

3

Frou Frou

1

Grekern

1

Hills of Snow

6

Hvit Rosenknopp

3

Jer-Rey

2

Körsbær

1

L’Elegant

4

Madame Nonin

4

Maud

1

Michael

4

Mountwood

1

Mårbacka

3

P. cordifolium

1

P. denticulatum

4

P. graveolens ‘Rosea’

8

P. quercifolium variegatum

2

Pagoda

6

Patons Unique

1

Plum Rosebud

1

Princess Alexandra of England

3

Raspberry Ripple

2

Red Rambler

2

Shiney Lotos

3

Sport av Solferino

5

Swanland Lace

3

Westdale Appleblossom

1

Tilsammen blir det 104 stiklinger, og det blir nok flere etterhvert.  Mange av plantene trenger litt kniping for å få en finere fasong.  Når bare det blir varmere i været kommer jeg å legge dem ut som bytte/salgsplanter.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin