mandag 5. april 2010

Godt det snart er hagemesse….

For et par dager siden skrev jeg om at overvintringen av Fuchsia ikke var spesielt vellykket.  Dessverre er situasjonen absolutt ikke noe bedre når det gjelder Pelargoniumene mine.

Av 130 sorter er 53 i live, mens 77 har gått heden i løpet av vinteren, men mens alle Fuchsia-stiklingene også døde har faktisk Pelargonium-stiklingene klart seg ganske bra.  Av de 77 som er døde har jeg stiklinger av 31 så det betyr tross alt at jeg “bare” har mistet 46 av 130 sorter.

Er ikke like sikker på at jeg skal prøve og erstatte de jeg har mistet, men det er i alle fall et par jeg bare MÅ ha; Westdale Appleblossom, Deacon Arlon, Frou Frou og Happy Appleblossom.  Og så var jeg veldig glad i Michael så jeg lurer på om jeg ikke må ha den også :-)

Og så er det sikkert noen nye som frister, vi får se hva som skjer :-)

Fremdeles i live Døde Har erstatningsstikling

Appleblossom Rosebud
Attar of Roses
Bicolor
Black Pearl
Brilliantine
Charity
Chocolate Blotch
Crocodile
Decora Violet
Denise
Distinction
Dronning Ingrid
Emma fra Bengtsbo
Fiat Royal
Hills of Snow
Hvit Rosenknopp
Jacky Gauld
Jewel
Körsbær
L’Elegant
Langelands Rose
Lara Unique
Lillian Pottinger
Madame Nonin
Mallorca (Swizz Star)
Maud
Maverick Star
Monsrudblommen
Mountwood
Mrs JC Mappin
Mårbacka
P. buysii
P. dichondrifolium
P. elongatum
P. graveolens ‘Rosea’
P. grossoloides
P. x blandforianum alba
pac Tom Cat
Pagoda
Patricia
Pixie Prince
Platinum
Plum Rosebud
Red Rambler
Rococo
Ruby Rosebud
Sel Ludwigsburger Flair
Snowflake
Solferino
Swanland Lace
Tierp
White Butterfly
White Mesh

Alpine Glow
Artic Star
Beauty
Blueberry Ripple
Candy Dancer
Capri
Clorinda
Coca Cola
Concolour Lace
Copthorne
Creamy Nutmeg
Deacon Arlon
Deacon Birthday
Deacon Picotee
Deerwood Lavender Lad
Elsbeth
Eureka
Fireworks Happy Pink
Frensham
Fringed Jer-Rey
Frou Frou
Frou Frou fake
Gay Baby
Giant Oak
Grekern
Grey Lady Plymouth
Happy Appleblossom
Hulda Conn
Jer-Rey
Lord Bute
Lord Bute fake
Madame Thibaut
Magda
Meadowside Fancy
Michael
Mint Scented Rose
Orsett
P. capitatum
P. cordifolium
P. crispum variegatum
P. denticulatum
P. grandiflorum
P. graveolens (Dr. Westerlund)
P. odoratissimum
P. quercifolium variegatum
P. reniforme
P. tomentosum
P. x caffum Diana
pac Bicolor
Pac Bicolor Cambi Sentral Red
pac Burgundy Regburg
Pac Clara Schumann
Pac Shiney Lotos
Patons Unique
Peppermint Star
Phyllis
Pink Capricorn
Pink Dolly Wardon
Pink Happy Thought
Prince of Orange
Princess Alexandra of England
Pungent Peppermint
Radula Rosea
Raspberry Ripple
Rio Grande
Sandalwood
Sport av Solferino
Springfield Black
Susan Payne
Sweet Mimosa
Torento
Triomphe de Nancy
Violino
Wedding Royale
Westdale Appleblossom
White Unique
Wilhelm Langguth

Nei
Nei
Ja
Nei
Ja
Nei
Nei
Ja
Ja
Ja
Ja
Nei
Nei
Ja
Ja
Nei
Ja
Nei
Ja
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Ja
Ja
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Ja
Ja
Nei
Nei
Nei
Nei
Ja
Nei
Nei
Nei
Ja
Nei
Nei
Nei
Ja
Ja
Ja
Ja
Nei
Ja
Ja
Nei
Ja
Ja
Ja
Nei
Ja
Nei
Nei
Nei
Nei
Nei
Ja
Ja
Ja
Ja
Nei
Nei
Nei
Ja
Nei

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin